Kokie žaislai vaikams geriausi?

Praeiti pro vaikams skirtų parduotuvių vitrinas – didelis iššūkis vaikams ir netgi jų tėveliams. Ar matėte, kokio dydžio tos parduotuvės? O kiek jose pačių įvairiausių žaislų, traukiančių akį ne tik savo išvaizda, bet ir moderniausiomis funkcijomis. Geriau pagalvojus, šiuolaikiniai vaikiški žaislai nė iš tolo neprimena “vaikiškų”.

O kiek kartų gyvenime pirkdami žaislą savo ar svetimam vaikui pagalvojome ne apie paviršutinį žavesį, o apie tikrąją paskirtį – lavinti, auklėti ir skatinti kūrybiškumą? Prisipažinkime patys sau: dažniausiai mus užburia nuostabi išvaizda ir modernumas, tačiau apie įtaką, kurią tas žaislas padarys vaikui, dažniausiai pamirštame.

Šiais laikais itin populiarūs elektroniniai žaislai. Taip, jie tikrai įdomūs ir puikiai pritraukia vaiko dėmesį, taigi mažylis gali žaisti ir be jūsų pagalbos. Tai tarsi dviguba nauda, nes jūs turite laiko sau, o vaikas nenuobodžiauja. Tačiau ar tai laikui bėgant nepadarys žalos?

Mokslininkai teigia, kad gaunant ir apdorojant informaciją smegenyse susidaro jungtys. Vaikams tų jungčių susidaro dvigubai daugiau, nei suaugusiam žmogui, vadinasi šiame periode vaiko smegenys yra itin imlios, todėl būtina gerai parinkti informaciją, kurią vaikas gauna kiekvieną dieną. Įdomu tai, kad neužtvirtinamos susidariusios jungtys su laiku išnyksta, taigi išvada būtų labai paprasta: jei vaiko žaidimai bus paviršutiniški, nereikalaujantys jokių pastangų ir mąstymo, jie bus tiesiog niekiniai.

Kad būtų aiškiau, pažvelkime, ką iš tiesų žaislai ir įvairūs žaidimai turėtų duoti vaikui:

  • Žaidimai turi skatinti tobulėjimą
  • Žaidimai turi lavinti vaizduotę
  • Žaidimai turi skatinti fizinius ir emocinius įgudžius
  • Žaidimai turi gerinti atmintį
  • Žaidimai turi padėti kaupti patirtį

Taigi nepaisant to, kad parduotuvėje pirkti įmantrūs žaislai iš pirmo žvilgsnio labai traukia, dažniausiai jie neatlieka pagrindinės savo funkcijos: nelavina vaiko. Ką daro paprastas žaislas? Jis skatina fantazuoti, atrasti naujas galimybes ne dėl to, kad pats žaislas turi kažkokias funkcijas, o dėl to, kad vaikas tas funkcijas pats atranda ar sugalvoja.